Specialiseer je als expert
Timemanagement onderwijs
Specialiseer je tot expert Timemanagement Onderwijs
Timemanagement Onderwijs is een pakket van teamtrainingen en individuele
coaching voor alle sectoren van het onderwijs.
Ons belangrijkste doel is hier om de werkdruk te verlagen en het werkplezier te vergroten van de man of vrouw voor de klas.
Als expert Timemanagement Onderwijs:
- geef jij de praktische en doeltreffende training Timemanagement Onderwijs;
- bied jij ontwikkelingsgerichte coaching rondom timemanagement gerelateerde hulpvragen en uitdagingen;
- heb je toegang tot een uitgebreid en gevarieerd aanbod van werkvormen die je kan inzetten bij de begeleiding.
Kies het aanbod wat het beste past bij jou of jullie onderwijsorganisatie
Timemanagement Onderwijs = Maatwerk
In de afgelopen jaren is het verzuim van docenten in het onderwijs toegenomen. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van het onderwijs, is erg kostbaar en zorgt voor een minder gezond werkklimaat.
Persoonlijke problemen en ziekte kunnen een aanleiding zijn om helemaal uit het onderwijs te stappen. Daarnaast worden werkdruk, stress en een laag salaris veel genoemd als redenen voor ontevredenheid . Ook benoemen leerkrachten onduidelijke verwachtingen, het ontbreken van steun en feedback, geringe doorgroeimogelijkheden, gebrekkige communicatie en slechte relaties binnen de school als oorzaken van spanning. Zo leidt stress tot ontevredenheid, en ontevredenheid tot meer uitval van leerkrachten en docenten.
Ons aanbod zet in op duurzaamheid en kwaliteit van het werkklimaat, zodat er weer met plezier gewerkt kan worden. Daarbij zijn er verschillende mogelijkheden en spelen we graag in op de specifieke vraag van jullie organisatie.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van onze inspiratieworkshop, teamtraining of de individuele coaching? Laat hieronder je gegevens achter. Wij nemen dan contact met je op voor een oriënterend gesprek.
Met de licentietraining Timemanagement Onderwijsexpert ben jij:
Inbegrepen in de licentietraining Timemanagement Onderwijs:
2 online live trainingsbijeenkomsten
De eerste bijeenkomst is de startbijeenkomst. Hierna volgt de live trainingsdag. De tweede online bijeenkomst is de integratiebijeenkomst. Hierin komt al het geleerde samen en daarmee sluit je jouw licentietraining af en kun je aan de slag als Timemanagement Onderwijsexpert!
1 live trainingsdag
Alle theorie uit de online live training en de opdrachten in de praktijk brengen we deze dag bij elkaar. Na deze dag kan je ook zelf de workshop Timemanagement Onderwijs gaan verzorgen.
Compleet programma
De live training is inclusief koffie/thee/fris en een goed verzorgde lunch. Je ontvangt een trainershandleiding en krijgt toegang tot onze online omgeving- boordevol extra informatie en tools voor een vliegende start.
Certificaat
Na afronding van de training ben jij Timemanagement Onderwijs-expert.
Met dit certificaat heb jij alle tools in handen om zowel individueel als groepsgericht te kunnen coachen op het gebied van timemanagement.
Licentie
Als Timemanagementcoach is het belangrijk dat je je blijft ontwikkelen. Met de licentie zorgen wij voor alle materialen en kennis die jij nodig hebt. Regelmatig delen we nieuwe informatie met jou. Daarnaast organiseren we twee keer per jaar een intervisiebijeenkomst. Om de kwaliteit van onze trainers/coaches te kunnen waarborgen is het verplicht om aan minimaal één intervisiebijeenkomst per jaar deel te nemen.
Jouw investering: €795,- excl. btw
Hiervoor krijg je:
- twee online trainingsbijeenkomsten;
- een praktijkdag;
- een naslagwerk en toegang tot onze besloten digitale omgeving met veel extra informatie en tools;
- het certificaat: Timemanagement Onderwijsexpert;
Over ons
Wij zijn Jannie Bosschaart en Verena Kraaij, samen hebben wij het aanbod voor Timemanagement Onderwijs ontwikkeld.
Vanaf 1998 ben ik werkzaam in het onderwijs. Een mooie ontdekkingsreis op werkgebied en persoonlijk vlak. Ik heb het verschil mogen ervaren tussen werken vanuit je passie/kracht en als dit niet het geval is. Ik was blij met mijn werk en genoot van het individueel begeleiden van de kinderen. Het samen stappen zetten en werken vanuit wat je wel kan. Door verschillende omstandigheden was hier geen ruimte meer voor en moest ik weer voor de groep. Een dag groep 8 en een dag groep 7 in het speciaal basisonderwijs. Geen ideale situatie en had niet mijn voorkeur. Maar ik ben van het aangaan van uitdagingen en ging dus deze uitdaging ook aan. Wat was het weer wennen en pittig. Ik wilde het graag goed doen en dit lukte niet. Ik liep aan alle kanten tegen mijn grenzen aan. Voor mijn gevoel was opgeven geen optie. Niet piepen maar doorgaan is mij met de paplepel ingegoten. Elke dag begon ik weer opnieuw met nieuwe energie. Ik probeerde te genieten van wat wel goed ging. Wat was ik moe aan het einde van de dag. Er kwam niet veel meer uit mijn handen. Het lukte niet meer om bij te tanken in de weekenden/vakanties. Ik leefde steeds meer op de automatische piloot. Werken, zorgen voor kinderen, huishouden, sporten, sociale contacten. Het was een drempel over om mijzelf ziek te melden en te zeggen het gaat niet meer. Deze periode heeft mij veel geleerd en gebracht. Het niet door blijven rennen, het bewust keuzes maken, genieten van de kleine dingen en de agenda niet te vol te plannen en tijd voor ontspanning.
Naast het werk in het onderwijs heb ik mijn praktijk Natuurlijk bij Jannie. Ik ben mijzelf meer gaan verdiepen in timemanagement en het inzetten van kwaliteiten. De wens om iets te doen voor het onderwijs was er al een tijd. Deze wens is nu werkelijkheid geworden door de samenwerking met Verena en Manon. Samen hebben we een mooie training ontwikkelt. Waarin ik mijn ervaring en kennis over timemanagement mooi kwijt kan. Ik hoop je snel te ontmoeten op een van onze trainingen.
Als leerling op de MAVO had ik een aanvaring met een leerkracht. Ik sprak haar aan op de chaos die er was in de klas en ik echt niet meer wist wat ze nu wilde dat ik ging doen. Ik moest het zelf maar uitzoeken was het antwoord en ietwat verloren en geïrriteerd ging naar huis. Een week later hoorde ik dat ze ontslag had genomen en kregen we les van een vervanger. Toen als 14 jarig meiske wist ik nog niet dat dit voorbeeld leidend zou zijn voor mijn huidige blik op werken en ik nu een eigen bedrijf zou runnen rondom werkbeleving en timemanagement.
Ik heb mijzelf beloofd toen ik zelf klaar was met de docentenopleiding ‘omgangskunde’ dat ik zodra ik mijn werk niet meer vanuit plezier kon doen ik mezelf maar zeker ook mijn leerlingen verplicht ben om te onderzoeken hoe dit komt. Ik geloof dat de leerlingen jong en oud de spiegels zijn voor wat wij ze bieden. Door ons werk met passie en plezier te doen vanuit een gezonde werkhouding vergroot je de kwaliteit en het plezier van je werk en je lessen.
In mijn eigen onderwijsjaren bij een ROC heb ik geleerd dat je als docent een duizendpoot bent, een flexibele houding is fijn maar kan ook uitdagend zijn. Ik zie het dan ook als een mooie uitdaging om samen met mijn team jullie te mogen inspireren.
Ik ben een ontwikkelaar, trainer en coach pur sang en ik kan niet wachten om jou ook te ontmoeten bij onze training ‘Timemanagement onderwijs’, zodat jij blijvend het verschil kan maken voor jezelf en jouw leerlingen voor minder werkdruk en meer werkgeluk in het onderwijs.